No és cap novetat que Windows estigui perdent quota de mercat, i que sigui la companyia de Steve Jobs, Apple, qui es quedi amb gran part del seu terreny. En aquest context, Windows no es queda de braços plegats i es proposa recobrar el valor de la companyia, el prestigi i evidenment, les vendes dels seus productes. Com ho fa? Apostant per la campanya de llançament del nou sistema, Windows 7. Una campanya que aglutina inversió i persegueix creativitat, innovació i popularitat.

Microsoft presenta el nou sistema des d’un poble d’Asturias, de tan sols 40 habitants, anomenat Sietes. La campanya consisteix en pintar el poble amb els colors representatius de Windows 7 i en ensenyar als seus habitants, que pràcticament no tenien accés a internet, a utilitzar el nou sistema. L’objectiu de tot això? convertir els habitants de Sietes en experts de l’informàtica i així demostrar les facilitats que ofereix el nou sistema, fins i tot, a persones que mai han tingut accés a les noves tecnologies.

Ara bé, quin ha estat l’èxit de la campanya? De moment la publicitat més vista referent al nou sistema no ha estat aquesta, sinó la que ha fet Apple per donar la “benvinguda” a Windows 7. Es tracta de tres nous anuncis de la sèrie “Get a Mac”, un dels quals crida especialment l’atenció per fer referència a les promeses no complertes de la companyia. Aquest esmenta, amb enginy, creativitat i ironia, que Microsoft sempre promet solucionar els problemes dels antics sistemas operatius i no els compleix.

Segueix la rivalitat Apple vs Microsoft, de quina banda estas tu?