Qui no ha sentit mai a parlar de Gran Hermano o Operación Triunfo? Fa aproximadament 10 anys va començar la febre dels realitys shows, i des de llavors cada vegada neixen més i més programes similars. La última moda? Realitys sense televisió! Sí ho heu llegit bé, els realitys ja no necesiten l’atenció d’aquest mitjà per obtenir audiència. Ara poden triumfar per internet, i quan dic internet, no vull dir emetre els vídeos a través d’aquest mitjà, sinó a transmetre l’experiència mitjançant blogs, flickr, youtube i altres xarxes socials. Però la notícia no acaba aquí! la novetat és que els nous realitys no són mers programes d’entreteniment sinó campanyes de publicitat. Campanyes que realitzen les empreses per promocionar les seves marques i obtenir prestigi, notorietat i sobretot ressò mediàtic.

COCA COLA 2

Dos exemples d’empreses que han optat per aquest tipus de companyes són Coca-Cola i Procter & Gamble. Coca Cola llançarà un reality que consisteix en enviar un equip d’embaixadors de la felicitat al voltant del món. Es tracta d’un equip que visitarà 206 països en 365 dies i amb una única missió: descobrir què fa feliç a la gent. L’expedició començarà el dia 1 de gener des de Madrid i acabarà amb un esdeveniment al museu de Coca Cola de Atlanta el 31 de desembre. Seran tres els joves que participaran en l’aventura i durant aquest temps compartiran les seves experiències amb els internautes, a través posts, tweets, vídeos, entrevistes i fotografies.

Charmin Bathrooms in Times Square

Per altra banda, Procter & Gamble, busca a 5 bloguers (als que pagarà 10.000 $) perquè passin 5 setmanes en un wc efímer instal.lat a Times Square (Nova York) i escriguin sobre la seva experiència. Es tracta d’una acció per promocionar Charmin, una marca de paper higiènic. Durant aquesta estada, els bloguers hauran d’interactuar amb els usuaris del bany i actualitzar els seus blogs, la web de Charmin i els seus perfils de facebook amb fotos, vídeos i comentaris.

La febre per aquest tipus de programes és una oportunitat que les empreses no han deixat escapar. Una oportunitat que els permetrà conectar amb el públic i obtenir publicitat a baix cost. Adam Brown, responsable de comunicació digital i mitjans socials de Coca Cola afirma que l’adopció  global dels mitjans socials ens ha proporcionat una via per transmetre un reality d’un any sense televisió. A més a més, no oblidem que la internacionalitat del mitjà, permet fer-ho a escala global, a la vegada que les característiques d’aquest proporcionen una via molt personal. Serviran aquestes campanyes com a precedents de moltes més?