A un dia del gran clàssic, parlaré de la mare que va parir a Iker Casillas, bé no només del porter i la seva mare, sinó d’una gran campanya publicitària que ha sapigut treure el màxim partit als mitjans interactius. La “Calle de la madre que parió a Casillas” és una campanya de màrqueting viral, que tenia per objectiu que la dona que va parir el millor porter del món tingués un homenatge a la seva terra natal Móstoles i de passada, utilitzar la popularitat i el ressó mediàtic del porter per expandir el nom de la marca sense invertir en insercions publicitàries.

Una vegada més, internet va demostrar que no té límits i va portar la campanya a l’èxit.  Rere aquesta hi ha la marca Mahou i l’agència Sra.Rushmore (la seva creativitat tampoc té límits!).

Tot va començar amb un vídeo penjat a Youtube. En ell es mostrava el carrer de Felip IV, amb el subtítol “Amb ell va començar la decadència a Espanya”, o la de Sagasta “Durante su gobierno perdimos Cuba” i el vídeo concluïa amb la declaració “Si alguien se merece una calle, es la madre del portero más grande del mundo”. Després d’aquest hi havia un link que s’enviava a un llistat de contactes i si els agradava, ells el reenviaven.

Per altra banda, el vídeo remetia a una pàgina web: calledelamadrequeparioacasillas.com, en la qual es recullien firmes perquè l’Ajuntament de Móstoles posés el nom d’un carrer a la mare del gran porter.

Es tracta d’una campanya que, una vegada més, mostra el potencial de les campanyes de marketing de guerrilla on el més important és la idea creativa. No hi ha dubte que si la idea és bona, internet i els mitjans de comunicació són la millor font de publicitat gratuïta pel anunciant.

I si voleu saber més sobre el desenvolupament i èxit de la campanya: