“All you need is love”, qui no ha cantat mai aquesta cançó dels Beatles? No sé, si l’heu cantat avui, fa dies, setmanes o anys, però us puc assegurar que el dia 7 de desembre eren moltes les persones que van cantar-la. Starbucks va invitar als membres de Facebook de 16 països, entre els quals hi havia Espanya, a formar part de la iniciativa solidària que emprenien el passat dia 7. Es tractava que la gent que es sumés a la campanya cantés la cançó dels Beatles “All you need is love” i pugés un vídeo a la xarxa. L’objectiu de tot això? Que per cada vídeo pujat, la cadena internacional de cafè faria una donació a la ONG Red per la lluita contra el SIDA a Àfrica.

Així doncs, Starbucks sap com treure partit de les xarxes socials, no només amb l’objectiu final d’augmentar ventes o fidelitzar clients, sinó per comunicar i fomentar les seves tasques de responsabilitat social corporativa. És a dir, per contribuir voluntàriament a una millora social a la vegada que millora la imatge corporativa de l’empresa, atorgant-li un valor afegit que reforça el seu nom i prestigi. Amb aquesta campanya Starbucks aprofita per comunicar que des que va firmar l’acord de col.laboració amb la ONG Red, la cadena ha generat una quantitat de diners equivalent a més de 7 milions de dies de medicina per ajudar als malalts de sida a l’Àfrica.

Segons Brand Republic, es tracta de la major campanya global feta per una marca en aquesta xarxa social. L’esdeveniment es pot seguir en directe des de la web www.StarbucksLoveProject.com, en el projecte també s’han convidat a músics famosos per unir-se a la causa.